Fumători vs. nefumători

Legea fumatului în spaţiile închise a intrat în vigoare încă de săptămâna trecută, fapt ce a dat naştere celor mai colorate reacţii.

tumblr_o439nfpjuc1v7wpduo1_500Nu înţeleg de ce ar fi nevoie de stigmatizare într-o tabără sau în alta. Cred că ar fi mai înţelept să ne uităm şi la situaţia ţărilor din jur, această normă fiind preluată din Occident. Concluzia? Aproape niciun bar nu a dat faliment, niciun fumător, ori nefumător, nu a făcut crize de nervi din cauza acestei legi.

 

 

Mă enervează toate comentariile astea cu legea fumatului. E normal să nu se fumeze în spaţii publice, şi zic asta ca fumător…
Elisa S.

novaping

sursa foto

Dar la noi… La noi ce se întâmplă?

Chiar glumeam cu amicii în una din zilele trecute pe această temă. Ce fain este să poţi, în sfârşit, să te duci undeva în oraş, să mănânci sau să bei ceva, fără să îţi lăcrimeze ochii, fără să îţi mai duhnească hainele de la ţigările pe care nu le fumezi tu, ci alţii. În calitatea de nefumătoare, nu pot decât să mă bucur de legea proaspăt promulgată, întrucât de acum încolo nu o să îmi mai pută miroasă hainele a fum. Asta era problema mea cea mai mare, pe lângă răul pe care mi-l provocau fumul şi mirosul.

Stai, acum realizez, deci când mă duc la Corso, nu voi mai fi înecată în fum?!

Antonia I.

the_end2Ar trebui însă punctată şi o chestiune “vitală” fumătorilor. Astfel, celor care nu pot să trăiască fără al lor viciu, ar trebui să li se ofere mai multe locuri de fumat, nu numai spaţiul privat, în care pot face ce vor dânşii. Poate că ar trebui înfiinţate nişte separeuri, de această dată pentru cei care preferă tutunul. Ah, dar tocmai mi-am amintit că acest lucru există, deja, chiar şi în unele malluri din România.

Să analizăm totuşi problema acestor “cutii de sticlă”. Ele le-ar da posibilitatea pufăitorilor de a nu se mai ridice de pe scaun, însă trebuie adăugat şi faptul că acestea nu vor putea fi contruite PESTE TOT. Să sperăm că locarile ce vor avea această problemă nu vor fi însă desfiinţate. Un argument pe care îl mai dau aceştia ar fi faptul că nefumătorii TREBUIE să se ducă în localurile destinate lor. Din păcate, ei nu prea conştientizează faptul că în România nu există astfel de locaţii în toate oraşele, acestea lipsind chiar şi din capitalele de judeţ: începând cu Focşani, sfârşind cu Timişoara.

 

lordi pro fum

 

Şi toţi fumătorii ăştia care sunt atât de revoltaţi, de parcă le interice cineva să nu mai fumeze deloc…Parcă le cade, dragă, fundu’, dacă ies 5 minute afară! Dacă nu le convine, să se abţină! Era frumos să încep şi eu să mă crizez la persoanele de lângă mine, că mi se făcea mie rău din cauza fumului.
Ana M.
tumblr_nhuxy19nrh1toxnu4o1_400Oare cum se simţeau însă nefumătorii din cuştile mai mult sau mai puţin existente? Poate că trebuie să ne amintim de cei ai căror plămâni li se umplu de tutun fără să fumeze,fiind expuşi, de asemenea, cancerului pulmonar. Cel care îşi aprinde ţigara, îşi asumă, desigur, riscul de a se îmbolnăvi, însă câţi se mai gândesc şi la cei din jur?
Oare cum se simţeau nefumătorii mai sensibili cărora le era spus: “Dacă nu îţi convine, du-te altundeva!”? Dar unde? Că peste tot se fumează. Eh, poate nu degeaba există şi expresia “Casă, dulce casă”!
Parca eram eu cumva obligata sa depind de viciul lor, care nici nu este o necesitate fiziologica este doar alegerea lor.
Ana M.
anti pro fum
Un alt articol ce ar trebui să le răspundă fumătorilor “discriminaţi” de această lege ar fi acesta.
2 Comments

Leave a Reply

